کد متا تگ Meta tag

متا تگ

کدهای قسمت Head دستوراتی را شامل می شود که مربوط به نوع نمایش نوشته ها و قرار گرفتن بدنه ( CSS ها )، موتورهای جستجو، توضیحات صفحه و مواردی از این قبیل می باشد.

عمده کدهای head را css ها و meta tagها تشکیل میدهند.

متا تگ ها دستوراتی را در مورد صفحهات اینترنتی به موتورهای جستجو و کاربران ارائه می کنند که در صورت آگاهی از کاربرد و استفاده صحیح از آنها موقعیت وبلاگ و یا وبسایت در موتورهای جستجو مانند گوگل به شدت بهبود می یابد.

متاتگ GENERATOR

استفاده از این متاتگ اجباری نیست ولی وجودش باعث می شود تا صفحه شما حرفه ای تر و معتبر تر باشد. این تگ مشخص می کند که شما با قدرت چه سیستمی صفحه اینترنتی تان را اجرا کرده اید.  نمونه کد:                

<meta name=”generator” content=”نام و آدرس صفحه ارائه دهنده یا و ورژن سیستم ارائه دهنده و یا نام زبان برنامه نویسی “>

متاتگ S-BOTS

با کمک این متاتگ به موتورهای جستجو دستور میدهید که:

     _ صفحه مورد نظر را index کنند      “ index

     _ صفحه مورد نظر را index نکنند     noindex

     _ لینکهای موجود در صفحه را index کرده و از آنها پیروی کنند    follow

     _ لینکهای موجود در صفحه را index نکرده و از آنها پیروی نکنند    nofollow

     _ صفحه مورد نظر را به همراه لینکهای آن index کرده و از لینکها پیروی کنند    all

<meta name=”robots” content=” در این قسمت یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا را با توجه به درخواستتان بنویسید“>

<meta name=”robots” content=” follow“>

متاتگ DISTRIBUTION

این متاتگ دامنه استفاده وب سایت شما را مشخص میکند. به این معنا که مطالب و محتوای شما مخاطبان جهانی دارد و یا مختص به محدوده خاصی است.

     _ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطبان جهانی دارد از مقدار ” global

     _ اگر محتوای نوشته های وبسایت مخاطب خاص دارد از مقدار ” local

<meta name=”distribution” content=”در این قسمت از یکی از مقادیر قرمز رنگ بالا استفاده کنید “>

متاتگ  COPYRIGHT

استفاده از این متاتگ در صفحاتی که متون و یا تصاویری را در بر دارند که حق تولیدشان مربوط به مسئول وبسایت می باشد رایج است.

<meta name=”copyright” content=”نام شما و یا نام شرکت مربوطه | تاریخ“>

متاتگ AUTHOR

این متاتگ، نویسنده وبسایت و یا وبلاگ را مشخص می کند.

<meta name=”author” content=” نام نویسنده“>

متاتگ LANGUAGE

این متاتگ زبان صفحات اینترنتی را مشخص می کند.

توضیح: برای زبان فارسی می توانید از یکی از دو اسم farsi و یا persian استفاده کنید و یا نام زبان مورد نظرتان را از این لیست انتخاب کنید: اسامی زبانهای مختلف دنیا

<meta http-equiv=”language” content=”نام زبان مربوطه را وارد کنید“>

متاتگ CLASSIFICATION

با استفاده از این متاتگ موضوع وبسایت یا وبلاگ را مشخص می کنید. استفاده از این کد باعث می شود تا موتورهای جستجو وبسایت شما را در طبقه و مضوع اصلی اش به نمایش بگذارند.

<meta name=”classification” content=” موضوع وبلاگ یا وبسایت“>

متاتگ DOCUMENT EXPIRES

با استفاده از این متاتگ برای صفحه مورد نظرتان تاریخ مصرف تعیین می کنید و طبق تاریخی که شما تعیین کرده اید محتویات صفحه مورد نظر پنهان خواهد شد.

<meta http-equiv=”expires” content=” تاریخی که برای انقضای مطالب در نظر دارید“>

مثال: <meta http-equiv=”expires” content=” Sun, 09 Jan 2008 00:00:01 GMT“>

متاتگ REFRESH

با استفاده از این تگ شما می توانید بینندگان سایت یا وبلاگ را به آدرس دیگری انتقال دهید. مدت زمانی را که طول می کشد تا انتقال صورت بگیرد هم بر حسب ثانیه قابل تنظیم است و عددی را که به جای حرف n در کد زیر وارد می کنید مشخص می کند که بعد از گذشت چند ثانیه بازدید کننده به صفحه مورد نظر منتقل شود. این کد Optional URL Redirect هم نامیده می شود.

<meta http-equiv=”refresh” CONTENT=”n;url=آدرس دقیق صفحه ای که بازدید کننده باید به آن منتقل شود“>

متاتگ REPLY TO

این کد مشخصاتی از نویسنده در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد و به نوعی اطلاعات صفحه را تکمیل می کند تا در صورتی که کسی مایل بود نظری را برای نویسنده ارسال کند آدرسی از او داشته باشد.

<meta http-equiv=”reply-to” content=”you@yourweb.com (نام نویسنده)“>

متاتگ KEYWORDS

این متاتگ یکی از اصلی ترین و رایج ترین متاتگهایی است که وجودش در یک صفحه اینترنتی به شدت لازم است. شما باید کلمات کلیدی را که مربوط به محتوای وبلاگ یا وبسایتتان می شود در این تگ بگنجانید تا موتورهای جستجو صفحات شما را بیابند. فراموش نکنید که نوشته های موجود در این تگ در صفحه اینترنتی نمایش داده نمی شوند و همین طور استفاده بیش از هزار کاراکتر در این تگ مجاز نیست.

<meta name=”keywords” content=”کلمات کلیدی “>

متاتگ Description

این متاتگ هم مانند متاتگ keywords بسیار لازم و ضروریست. در این کد شما می توانید توضیح مختصر و مفیدی را در مورد صفحه مورد نظر ارائه دهید. این توضیح باید گویای فعالیت و محتوای وبلاگ و یا وبسایت باشد بنابراین از نوشتن هر گونه جملات تبلیغاتی مانند: اولین سایت تفریحی،  بزرگترین سایت هنری و یا سلطان بی رقیب دانلود ایران و موارد مشابه بپرهیزید.

<meta name=”description” content=” توضیحات مربوط به محتوا و فعالیت وبسایت و یا وبلاگ“>


زمانیکه یک کاربرد در حال جستجو با موتور جستجویی که از برچسبهای متا و کلمات کلیدی پشتیبانی می کند می باشد اگر از کلمات کلیدی یا برچسبهای متای موجود در سایت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده کند ممکن است سایت شما با آن تیتر در لیست ظاهر شود و در زیر این تیتر مقداری یا تمام کلماتی که شما در توصیف صفحه خود در برچسبهای متا قرار داده اید قرار گیرد بهتر است که توصیف صفحه دارای بیش از ۲۰۰ کاراکتر (حروف و .
.) نباشد. همچنین کلمات کلیدی در نتایج جستجو دیده نمی شوند و بهتر است آنها را زیر ۱۰۰۰ کاراکتر نگه دارید زیرا اگر بیش از این باشد موتور جستجو اضافه آن را نادیده می گیرد یا شما را از فهرست حذف می کند ( برای جدا کردن کلمات کلیدی احتیاجی به ویرگول نیست) مثالی از موقعیت یک برچسب متای واقعی:


<html>

همچنین:  مشکل دیر ایندکس شدن مطالب سایت در گوگل

<head>
<title>yadbegir.com</title>
<meta name="description" content="آموزش اینترنت و متا تگ ها وبلاگ کدباز">
<meta name="keywords" content="Bcode.ir internet computer">
</head>

<body>
صفحه شما اینجا قرار می گیرد
</body>

</html>

برچسبهای متا در صفحه وب قابل دیدن نیستند مگر اینکه خود کاربر بخواهد آنها را ببیند.

اشتراک گذاری این صفحه